Indragen: #320 Saloon Dress






#320 Saloon Dress

Odd Molly har återigen bevisat att deras kvalite har brister, här brister det tydligen rejält. Odd Molly väljer att helt dra in denna klänning från butiker. Odd Molly HK går ute med att om man köpt den bör man reklamera den. Katinka har senast nytt om klänningarna!

Jag tycker detta är skamligt och felen har ökat markant det senaste året, det är band som går av, broderier som är helknasiga, bårder som inte sitter rätt och sömmar som spricker. Det känns som det går lite för långt, nu har ju en Gina Tricot-tröja för 149 kr en längre livslängd än en Odd Molly-klänning för 1499 kr.

Rätta mig om jag har fel, men borde det inte vara tvärtom?

Jag blir så förbannad och har lust att bojkotta allt som heter Odd Molly, men hade jag inte varit så förälskad i märket hade jag nog gjort det. Jag tvivlar däremot att det blir så många fler plagg från Odd Molly den här våren. För som det verkar har de tagit in hela sommarkollektionen i ett svep och det enda som jag verkligen tänkt köpa nu i veckan var en klänning ur Saloon serien.

fullsize
Saloon strap dress

Men nu väntar jag, dels för att spara lite pengar eftersom jag reser bort men dessutom för att jag blev osäker på denna klännings hållbarhet. Jag provade denna och Saloon blusen och båda var underbara och prisvänliga. Man har blivit blind. Men ska jag vara ärlig var jag osäker på de små vintagesömmar de har längs hela klänningen. Jag fick nämligen stå i några minuter och trixa då mitt armband fastnat.

Nej, nu får det vara bra med den bristande kvaliten, kör på en Mollyfri dag idag, så det så!


0 kommentarer