Svaren på frågestunden



1.Vilket är ditt bästa Mollyköp och vilket är ditt sämsta?

Svar: Mitt bästa Mollyköp, usch vad svårt. Men det är nog min 327:a. Den har levt med mig länge sedan våren 2007 och kommer stanna i min garderob tills den faller ihop. Mitt sämsta köp, kommer inte på något konkret men det är nog något plagg som jag köpt som jag efter en kort stund säljer vidare. 


2. Vad är det som gör att du just fastnat för Odd Molly?

Svar: Det är nog deras färger och mönster. De sticker ut, eller gjorde på den "gamla goda tiden"?

3. Vad tycker du om kvaliteten på vinterkollektionen, av det lilla du sett, känns plaggen rejäla?


Svar:
Jag tror att den är något bättre, plaggen i vinterkollektionen är lite tjockare och därmed inte lika ömtåliga. Men jag vet ju att bland annat Long Lovely knits har nopprat sig, och det är lite trist. 


4. Vilka är dina favoritsmink produkter, tex foundation, mascara osv.?


Svar:
Jag köpte med mig hem från USA I.D Bare Minerals och jag gillar det skarpt. Jag har aldrig gillat foundation, tycker att det känns som en täcke i ansiktet men I.D funkar toppen. Mascara byter jag ofta, nu har jag 2 stycken som jag byter mellan och det är Diors Diorshow och Helena Rubensteins mascara med leopardmönster på. Jag gillar även Loreals False Lash...någonting men den kan jag inte hitta. :( Jag kör också på vit kajal från Isadora, eller en svart från H&M. På kinderna har jag I.D rouge eller ett ljust rosa från Rimmel.



5. Vilket är ditt odd molly dröm plagg?

Svar: Jag vill tro att jag har de plagg jag drömt om men visst bankar mitt hjärta för några Odd Molly-plagg som finns där ute. Jag är totalt förälskad i plagg från de äldre kollektionerna som The art of non sense och Burn Baby Burn. Jag skulle inte klaga om denna klänning infann sig i mn garderob:



6. Tycker du om Hunky Dory?

Svar:
Jadå, jag har haft en blus och en fin kofta från dem. De användes inte så mycket som jag velat så de såldes på Tradera. Haha, hör ni hur det rimmade? ;)

7. Skulle du kunna tänka dig att sälja din röda odd molly siden klänning du hade på dig häromdagen?

Svar:
Ja, det kan jag faktiskt tänka mig. Jag har en i en storlek mindre. Jag fick för mig att den var lite matt i tyget och för liten osv. Så köpte denna, men den kan inte jämföra sig med min gamla. Så ja är svaret, om det är till ett rimligt pris. Betalade lite för mycket för den. 

8. Har du några mollisar som bara hänger i garderoben men som du inte kan ta dig mod till att sälja?

Svar:
ja, det har jag nog. Tills nyligen hade jag min vackra spetsblus, men jag övervann min rädsla och sålde den. Nu känns det mycket bättre. Men vissa saker ska man inte sälja trots att de inte används så mycket. Jag sålde en gång ett underbart linne från Burn Baby Burn och nu ångrar jag mig som sjutton.

9. Hur ser dina vänner på ditt intresse? Får du kommentarer som "OM idag igen...?"

Svar:
De vänner som jag känt i många år har vant sig. De vet att jag inte hetshandlar utan köper nästan allt till rabatt. Ibland när det blir mycket påpekar jag att jag sålde ett plagg för att kompensera för detta. De vet också att jag har bloggen och slänger in en kommentar då och då. Mina nya vänner har jag faktiskt ingen aning om hur de tänker, men inga sådana kommentarer har jag fått, än. ;)

10. Vad pluggar du till? Hur länge har du pluggat och hur lång tid har du kvar?

Svar:
Jag pluggar till högstadie-och gymnasielärare i historia och så blir det religion vid Göteborgs Universitet. Jag började i september så vi kan säga att jag har dryga 4,5 år kvar. :)

11. Vilka är dina 5 bästa bloggar som du läser?

Svar:  Jag läser:

1. Sofi Snapshots
2. Style by Elin Kling
3. My Blomquist
4. Angelica Blick
5. Linn Herbertsson
 + alla Odd Molly-bloggar såklart.

12. Vilket är ditt bästa odd molly köp? Som du sedan sålt vidare dyrare?

Svar:
Jag har ägt 3 x-stitches, en lila, en chalk och nu en röd. Men jag bestämde mig att sälja de två första. Men jag trivdes inte i chalken som jag köpte en stund efter den lila 2008. Så jag sålde den på Tradera för otroliga 4445 kr. Jag fick en chock och trodde jag hade fel på ögonen. Men inte, det stämde och han som köpt den var så glad. Han skulle ge den till sin fru.



Tack för alla era frågor, det var roligt att svara! Fråga eller kommentera om det är något ni undrar över!

0 kommentarer